Čočkové karbanátky s quinoou

Čočkové karbanátky s quinoou

Ingredience:

  • 120 g guinoy
  • 1 plechovka sterilované čočky
  • 1 malá cibule
  • 6 sušených rajčat v olivovém oleji
  • 2 stroužky česneku
  • 1 - 2 lžíce oblíbeného koření
  • sůl, pepř na dochucení
  • veggie burger

    Postup přípravy:

    Quinou propláchneme vodou a uvaříme podle návodu na obalu.

    Cibuli, česnek a sušená rajčata pokrájíme. Rozehřejeme si pánev, vsypeme do ní rajčata s trochou oleje a cibuli a restujeme asi 4 minuty, poté přidáme česnek a koření a krátce osmahneme. Přidáme čočku a 120 ml vody a necháme asi 10 minut povařit.

    Čočku z pánve smícháme s uvařenou quinoou a celou směs rozmixujeme.
    Necháme trochu vychladnout a poté tvoříme karbanátky, které klademe na vymazaný plech.

    Pečeme v troubě rozehřáté na 180°C asi 20 minut, dokud není povrch karbanátků křupavý.
    Můžeme podávat jako hamburger v housce nebo s jakoukoliv oblíbenou přílohou.

    Proč podporuje plodnost:

    Čočka je dobrým zdrojem rostlinných proteinů, je bohatá na železo a kyselinu listovou, která má zásadní význam při plánování početí, přispívá ke správnému dělení buněk a je zodpovědná za normální vývoj zárodečných tkání během těhotenství, kromě toho také pomáhá upravovat menstruační cyklus a zlepšuje kvalitu spermatu.

    Quinoa je přirozeně bezlepková pseudoobilovina s vysokým obsahem bílkovin, vápníku a aminokyselin (obsahuje všech osm základních aminokyselin). Je dobrým zdrojem železa, fosforu, vitamínů skupiny B a vitamínu E. Obsahuje také draslík a zinek.
    V tradiční čínské medicíně je quinoa často doporučována pro její blahodárný vliv na ledviny. Podle tradiční čínské medicíny jsou zdravé a silné ledviny základem všech tělesných funkcí a vitality a jsou klíčovým faktorem plodnosti a libida.

     

     

    NDkyMjVhN